Inspration från ett kallt ridhus!

Min dag började med att åka till vingåkers ryttarförening ca 2.5 mil ifrån där jag bor och kolla när Anna red sin fina Aloha. Super fint ekipage som man får mycket inspration ifrån, så vill jag att Chummy och jag ska se ut en dag, eller ja, jag skulle vara nöjd med hälften så bra. 

Deras pass hade temat lösgörande, och nu ska jag försöka förklara hur övningarna såg ut. Väldigt ställd på en volt, bakdelen och framdelen skulle gå på två olika spår, ungefär som en sluta/öppna fast på en volt. Sedan var det övergångar mellan de olika gångarterna och öppnor och slutor fast på långsidorna. Nu var ju hennes träning på en helt annan nivå än min och Chummys, men lite nytt har jag lärt mig och kan ta nytta utav! 

För Chummys och min del blir det uteritt med Josse och Peggy. Hoppas på en inte allt för pigg häst. Men eftersom det är lite regn i luften samt kallare luft så tror jag det blir tvärt om! :-) 

Passar på att ladda upp en opublicerad bild på mig och Zola från ett ridpass där kännslan var underbar, ett utav de bästa passen jag någonsin ridit Zola på! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0