Gårdagens pass på Chummy!

Igår hade jag inte så höga förväntningar på mig och Chummy. Hade mest bara tänkt känna igenom honom och rida i skritt och lösgöra honom. Red på en ny paddock igår, nämligen grannens paddock som är jätte fin då våran är som en pool (igår var den det).  

Som sagt grannens paddock ligger ungefär 50m bort men påvägen dit var Chummy jätte spänd och okoncentrerad. 
Fick jätte bra tips från en film jag såg igår när man rider en häst som är vaken/ ser lite spöken här och där. Jag kommer länka den senare i inlägget fall någon är intresserad av att titta på den! 

Kom ner på deras bana i alla fall, och på den gick det lösa får som min syster fick valla bort, och Chummy + Får = väääldigt spänd och smårädd häst haha, men efter några varv i skritt i paddocken började han slappna av och jag kunde sitta upp. 
Min syster var med på grannens häst Luna. Och jag fick sådan inspration utav dem, så jag struntade i att jag bara tänkt skritt så jag travade och galopperade också, super kuul!! 
Jag fick honom super fin i traven och galoppen, han trampade under sig bra och fick bra påskjut från bakbena. Men jag kände att både han och jag var ringrostiga! 

Som sagt tog en galopp också, våran första riktiga galopp, och gisses vilken galopp det var, om man jämför med Zolas korta ganska "plana" galopp var hans stor och rund så det vart helt plötsligt mycket häst att rida mot vad jag är van vid, men super roligt!!! 

Jag är så galet nöjd över mig själv och Chummy så ni anar det inte, nu känns det som om vi verkligen är påväg frammåt!! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0