Transportrenovering!

Golvet har nu åkt ur transporten, det var tvungen att åka ut för att pappa ska komma åt att svetsa dit lite nya fyrkantsprofiler på sidorna vid golvet, då dem var rostiga. Golvet ska i alla fall bytas, det är så man är på säkra sidan, jag menar det är ju smidigare också att byta golv nu än om ett par år, sen vet man ju också att det är bytt i sina ägor!!
Sen var det lite små ruttet i kanten där rampen är fäst!

Innan golvet vart urplockat så besiktade vi släpet och det gick IGENOM på andra försöket, det var en liten miss med bromsvajern och en lampa som sumpade första försöket annars skulle den ha gått igenom!!
Men som sagt det är åtgärdat nu i alla fall.

Rampen ska vi göra om också, eller trät ska bytas i den då det har ruttnat lite vid ena kanten! Men det ska vi använda golvet till rampen eftersom golvet bara var dåligt i bakkanten, håller tummarna på att det blir klart snart.
 
Sen ska det målas, oj vad det ska målas. Allt ska bli vitt i den, och där sparkväggen är (förstärkningen längst ner på väggarna) där ska det bli ljusgrått. Sen blir det svart golv förstås, samt svarta bommar och metalldetaljer!!
Sen ska det även in ett sadelskåp i den. Eller det ska byggas in i den. Eftersom släpet är enkelaxlat så vill jag bara köra en häst i den (sen tror jag om jag inte minns fel att det bara får köras än häst i den..) hur som är mina planer i alla fall så att det bara ska köras en häst i den, och då ska hästen lastas på höger sida där frontdörren sitter så man kan komma in hos hästen. Saldelskåpet har jag tänkt bygga där framme, så det kommer vara ett skåp med snedvägg!
Och man kommer kunna öppna skåpet där man kan gå in till hästen alltså frontluckan!!
Aja det är svårt att förklara med text men jag har ritat en lite snygg (hehe) bild hur det kommer se ut när den är klar. Ska kolla upp lite regler och så innan jag bygger skåpet, för att se om man ens får det, men det tycker jag att man borde få!!






Kommentarer
Postat av: Q Ord och inga visor!

sv:Tack så mycket gulliga du =) Det har blivit en del inlägg sen dess.;-) Hur går det med Zola?
mvh/Q

2012-09-02 @ 21:11:15
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

När man kör en häst så ska den alltid stå på vänster sida för säkerhetens skull och sen så ska dörren sitta på motsatt sida så att hästen inte ska kunna göra sig illa när dörren är öppen :)

2012-09-03 @ 16:56:08
URL: http://jkristensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0