Söndag 17.40

Hej alla!
 
Söndag igen då, vad har jag gjort denna helg? Jo typ ingenting, degat mest, varit på partaj, umgåtts med min pojke, tränat och träffat en saknad vän som kom hit på besök i någon timme som jag inte träffat sedan i juni. Saknat henne!
 
På tisdag är det en stor dag, då kommer nämnligen vetrinären ut igen. Vilket betyder att vi får reda på om Peggy är friskförklarad eller inte. Jag hoppas verkligen mer än allt att hon kommer bli friskförklarad. Håller alla tummarna  verkligen! Världens bästa häst.
 
 


Kommentarer
Postat av: Ord & inga visor!

sv:Givetvis får man utgå från individen och hur mycket den kan tänkas stoppa i sig och kompensera upp resten med kraftfoder om det är nödvändigt.=)
Har man en häst (nu utgår jag från hobbyhästen) Så rekommenderar jag att provar lusern först och främst och det överenstämmer med grovfoderanalysen .Har man en häst som inte äter lusern kan man få välja en annan väg.och kanske ta något proteinkonsentrat och något kraftfoder som hästen tycker om för att täcka upp. Grunden är grovfodret och analysen på detta sen får man pyssla utifrån individen och dennes behov för att täcka upp det som saknas.

I bland kanske man får tänka lite utanför ramarna och kanske få ett överslag tom vilket kan vara ok så länge hästens näring och mineralbehov är täckta.

I ditt fall så vet du ju vad hon åt i fjol och om hon höll sig fin på det så lägg henne i närheten av det hon fick i fjol.Då menar jag värdemässigt i totalfoderstaten. Nu minns inte jag men om hon totalt sätt fick låt säga 450g smbrp per dag så försöka att ge henne liknaden i år fast kanske med andra fodermedel om höet inte håller måttet för att täcka upp och komma upp i samma summa smbrp.
mvh/Q

2012-09-23 @ 18:55:11
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0