Mitt liv är som en virvelvind just nu!

I fredags kunde jag vara en hästägare åt en ny häst, ett föl på 6månader, men så vart det inte. Fölet innehar inte något pass, den är ej vaccinerad som den ska. Och den stod i skåne och med alla yttligare kostnader för transport, vaccination samt pass kan jag lika gärna köpa ett föl med stam som har pass och är vaccinerad som den ska för samma pengar. Ska tillägga att fölet som jag var sugen på först inte har någon stam, eller ja mamman är varmblodig travare och pappan är helt okänd (tjuvbetäkning) så du har ingen aning om vad det är för typ. Jag har verkligen inget emot korsningar men som detta fall då allt är så osäkert med pappan så känns det lite fel. Okända stammar har jag heller inget emot, MEN jag vill i alla fall veta vem pappa är, eller mamman.

Jag vet att jag ville ha en foderhäst (läromästare) förut, och nu är jag inne på att ha ett föl. Det är som en bergochdal bana allt. Men redan förra året var jag inne på att ha en unghäst som jag kan forma själv. Plus att jag har så otoligt många kunniga människor inom unghäst området så det skulle vara vääldigt intressant!

Men som sagt bitarna faller nog på plats sins nog. Kanske står jag här med en unghäst eller en läromästare i dressyr?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0