Med häst eller utan häst?

Med eller utan häst, det är vad som rör sig i mitt huvud just nu. Jag blir så fustrerad på mig själv av att ens tänka "häst". Jag vet precis vad jag vill, jag har målet spikat och det är att komma ut och träna och utveklas i min egna ridning. Jag trivs inte alls med att promenadrida hästar (så vida dom int blir bättre) men i Zolas fall kommer det inte bli bättre så det är bara tråkigt... Känner mig väldigt ego-trippad att ens tänka tanken att min häst är tråkig för det är hon verkligen INTE utan hela situationen är tråkig! 

Det som rör sig i mitt huvud är, om jag ska ha ett uppehåll med hästar så jag hinner skaffa mig ett jobb för att sedan köpa en ny häst. Fast innerst inne vet jag att om jag har ett uppehåll från hästarna kommer det eventuellt ta väääldigt lång tid innan jag kommer igång med hästeriet igen. Och det vill jag INTE! 
Den andra funderingen jag har är att skaffa mig en foderhäst, jag vet att ni tänker nu "men hallå hon har ju inte ett jobb". Men jag har räknat ut att med mina sparpengar jag tjänat in kan jag hålla en häst i ungefär ett år. Men då är sparpengarna slut och jag har inte råd att köpa en häst, så egentligen skuter jag bara upp problemet ett år, men för hoppningsvis har jag ett jobb då. 
Under 4månader nu kommer jag gå en utbildning där chansen med jobb ökar ungefär 50% eller mer. Men det är ju fortfarande ingen garanti för att jag kommer bli anställd! 

Något som jag är väldigt rädd för också är "vem är jag egentligen när jag inte är hästägare?" och vem är jag när jag inte kan åka till stallet varje dag fall jag vill, vem är jag när jag inte har en häst att ta hand om. Jag är så otroligt rädd för den dagen då jag ofrivillligt inte har någon häst! 
Jag vill inte ens tänka på det.. 

Så häst eller inte häst? 


Kommentarer
Postat av: Ord & inga visor!

sv:Tack gulliga du.Du skriver alltid så härliga kommentarer tycker jag och jag uppskattar dem jätte mycket ska du veta.
Nu blev det ingen ridning i går tyvärr.Helt ledbruten och jag är inte smärtfri i dag heller med betydligt bättre så i dag är jag på ;-)
mvh/Q

Svar: Kram till dig!
Stall Molke

2012-09-26 @ 13:05:27
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0