Jag är tillbaka !

Ja ni som ni kanske vet har jag inte varit så aktiv inom bloggen, har en egen blogg och hinner ändå inte riktigt blogga på den heller. 
 
Mycket har hänt, jag har skaffat mig en hund och emmy har haft fång i somras. Nu mår hon bra och min lilla hund är snart 19 veckor, på måndag blir han det. 
 
Så nu när Emmy har haft fång står hon inne på nätterna tillsammans med peggy, så jag och josse har varan morgon och kväll. Det gör det rättvist och lättare för oss båda. Det menas med att vi har stalltjor varje dag, antingen är det morgon eller kväll för min del. 
 
Bamse som min hund heter är en finsk lapphund och han sköter sig bra i stallet, men han har hittat på hyss som har bitit i el tråden där emmy går på dagarna, kan säga skyll dig själv. Han gör nog inte om det på den tråden iallafall. 
 
Emmy sköter sig fint, hon är i fin form och går väldigt bra framåt. Jag har nästan slutat ridit henne eftersom hon är fulllärd i mina ögon för att ett barn kan rida henne fint. Hon går ner på tygeln lätt, hon går framåt om man säger till och hittar inte på något bus. Alicia har hjälpt till med Emmy i sommar och det har min mamma med när jag har varit i Turkiet med pappa och släkten på hans sida. Sen när jag var och hälsade på mormor. 
 
Nästa sommar eller i vinter ska jag försöka hyra ut Emmy till ett litet barn som vill ha som första häst och lära sig att rida på. 
 
Det som mer har hänt att jag köpt en annan bil, jobbat hela sommaren och gjort klart hela mitt tatuerings projekt så kommer börja på ett nytt senare.. 
 
Annars mår jag, Emmy och Bamse bra, inget mer jag kan säga nu. Men kommer blogga lite mera nu för tiden. 
 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0