Inga skor

I dag när jag skulle upp för att rida grannstalets häst gav Zola mig sina "rodjursögon" som bara hon kan ge mig. Det högg verkligen till i hjärtat att se henne stå där och se förvirrad ut när hon får stå kvar medans hennes hag kompis Cimba fick gå in och jag bara går förbi. Ne uccsh så efter ridpasset på grannens häst vart det en pytteliten skritt tur trots att det inte var min dag ;). Men Zola tyckte inte att det var lika roligt att komma in och motioneras när hon fick tillbaka sin hagkompis haha, men en liten tur fick hon som sagt.
 
Men nu kan det dröjja innan hon rids igen om hon kommer bli riden igen vi tog nämligen av henne skona i dag och det kan ju göra henne öm i fossingarna! Men vi får väl ta det lungt och gå ut och gå med henne i gräskanten på årkarna :) .
 
En ny tagen bild på Zola. Ni kanske förstår lite hur vi tänker när ni ser knölarna på henne och detta är inte alla. Hon är pigg,glad och fortfarande fräch! Men ni ser ju hur det ser ut. Det är inte roligt att pyssla om henne när man får se detta varje gång. Men hon är fortfarade den finaste hästen som finns!  Beslutet är mycket tufft och tar lång tid. Som vi nästan skriver i varje inlägg hon har inte ont!

Kommentarer
Postat av: *

Det är ju synd om Zola. Kollar man in i hennes ögon (Har varit i erat stall) så ser man att hon lider och ömmar. Hur ni kan låta en stackars häst som denna leva är ett egoistiskt beslut. Inte för att vara elak men det bästa ni kan ge Zola är ett skott i pannan..

2012-10-06 @ 03:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0