FÖRSTA HÅRDA RIDPASSET

Godkväll allihopa!
 
Idag red jag Cimba för Josefine som jag berättade i ett tidigare inlägg.
Det var det första riktigt HÅRDA ridpasset för mig på flera månader. Jag red Cimba i våras sist ungefär, då longerade Josefine mig.
Vi red i paddocken hela passet och red dressyr. Jag tycker Cimba är väldigt svår att rida dels för att han är unghäst och för att han är typ bara van vid att Josefine rider honom.
Vi tränade på allt från ökning/minskning av gångart till att få in framdelen osv. Jag fick även känna på hans galopp, det var väldigt svårt att få igång honom i galopp eftersom jag är ovan dels för att vi alla rider olika. Men efter mycket kämpade så gick det. I ena varvet så fick jag riktigt bra galopp, vilket var hur härligt som helst.
 
Men jag kan säga att det var hundra år sedan jag någonsin kämpat såhär mycket på ett ridpass, imorgon kommer jag ha världens träningsvärk. Kommer inte ens komma upp ur sängen haha.
Jag kämpade allt vad jag kunde verkligen, när det gick mindre bra för mig så blev jag lite nere vilket betydde att det gick åt helt fel håll. Men när jag äntligen fick till en där galoppen så blev jag riktigt glad igen!
Idag märktes det verkligen att jag ridit ett fåtal gånger på 1 år.
Men nu är jag igång igen hoppas jag!

TUSEN TACK FÖR ALL HJÄLP JOSSE! :)
 
Två gamla bilder från när jag red Cimba sist, vilket var i våras.
 

Kommentarer
Postat av: josse

du var jätteduktig!! du har verkligen känskan i dig fast du inte tränat på länge! :)

2012-09-20 @ 09:17:32
Postat av: Alicia

Tack så mycket!! :D
Även fast mitt humör gick åt andra hållet så gick det bättre sen!

2012-09-20 @ 10:29:13
URL: http://stallmolke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0