Utvärdering

Igår red jag och Madde ut. Vi red åsen (som vanligt haha) Nästan bara skritt med på åsen travade vi och jag tog lite galopp också :)
'
Häst: Cimba
Ridväg: Åsen
Kilometer: 8,18 km
Tid: 1h 26min
Medelhastighet: 5,7 km/h
Medeltempo: 10:31 min/km
Positivt med ridturen (häst):
*Han var väldigt fin i galoppen! Fick en ren kort galopp utan att han höll på och bytte med bakbenen.
*I traven hade han fina stora kliv och inte små korta som han brukar
*Brydde sig inte om han gick först eller sist
*Han blev rädd för en dörr som slog igen och han slängde sig ut på gärdet och galopperade, men han lugnade sig väldigt snabbt!
Negativt med riduren (häst): 
*Var lite spänd efter att han blev rädd för dörren
*I slutet av ridturen gick han mot skänkeln lite
*Mot slutet tyckte han bettet var jobbigt och började "dra" i tyglarna
Positivt med ridturen (ryttare):
*Höll mig lugn hela tiden när han vart skrämd och gjorde ingen stor sak av det
*Lät han arbeta själv så jag la mig inte i så mycket
*Jobbade galoppen!, "åkte" inte bara med ;)
Negativt med riduren (ryttare):
*Måste sträcka på ryggen mer! 
*Måste göra tydligare halvhalter
Behöver träna på:
Det som är skrivet på negativt. Men även fortsätta träna på det positiva :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0