Utvärdering Åsen

Här kommer en utvärdering om ridturen jag och Madde red idag :
'
Ridväg: Åsen
Kilometer: 8,14 km
Tid: 1h 17min
Medelhastighet: 6,34 km/h
Medeltempo: 9:28 min/km
Positivt med ridturen (häst):
*Han var avslappnad men vaken
*Inga sparkar vid galoppfattning
*Var lite längre i stegen och inte så kort och upp
*Lyssnade bra och när jag väl arbetade galoppen var han jättefin!
*Hoppade knappt till någonting!
Negativt med riduren (häst): 
*Han håller fortfarande på och byter galopp med bakbenen.
*När jag inte arbetar galoppen sparkar han lite och blir lite för hög i formen
Positivt med ridturen (ryttare):
*Bra humör
*Börjar inse mina svagheter och försöker göra någonting åt det
*Avslappnad
*Fint väder och bra sällskap (Madde&Luna)
Negativt med riduren (ryttare):
*Fastnar med handen i galoppen
*Svårt att sitta i galoppen!!!
*Glömmer bort att jobba han i galoppen, utan "hänger" bara med i farten
Behöver träna på:
Allt de negativa ;)
Cimbas outfit idag under ridturen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0