Stalljour plus en über pigg häst!

Idag var det dags för stalljour. Vi har stalljour var tredje helg och nu i helgen var det min och Maddes tur. Jag personligen tycker det är väldigt skönt med stalljour (som jag även skrivit tidigare) kanske inte just när man ska slämga bena över sängkanten, då är man inte riktigt motiverad!! 
Men när man kommer till stallet och öppnar stalldörren och möts av en varm luft som doftar häst, då kan man vara i stallet vääldigt länge.

Som idag till exempel gick upp kvart i 7 åkte dirket till stallet, börja släppa ut hästarna, mockade åt alla. Inså ganska snabbt att klockan började ticka mot kl 9, var bara att åka till mina föräldrar för "go frukost". Sen tillbaka till stallet igen för att göra klart, allt som allt 4 timmar i stallet gjorda!! 
Och då ska tilläggas att jag fick massor av hjälp utav Anna i grannstallet så åter igen tack så mycket!! 


För Zolas del vart den en rask promenad, gick runt i skogen med henne, en runda som kallas stockstigen. En perfekt runda om man vill klättra lite samt gå över stockar!! 
Zola som har gått utan skor nu i en vecka traskar på som vanligt igen. Så det är skönt att hon faktist kan gå utan, om inte hade skona fått åka på igen! 
Gammel damen på 20år var INTE 20år idag inte, utan närmare 4 kanske, dansade runt och visade upp sig, hoppade till för minsta lilla löv som föll av trädet, samt att hon kunde minsann inte skritta utan det var trav/tackta hela vägen... 
Men som matte till lilla damen i över 7år ungefär kan man ingen än att skratta åt henne! 

Snart bär det av till stallet igen, för att ta in skruttarna (runt 17:00). 

Bjuder på en gammal bild!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0