RIDLÄGER SOMMAR 2011

Jag tänkte blogga om när jag och min vän Josefine hade vårat första ridläger tillsammans under sommaren 2011.
Det var vårat första ridläger tillsammans och vårat första ridläger någonsin!
 
Ridlägret var i fyra dagar från måndag - torsdag under en vecka i Augusti år 2011. Platsen för lägret var på en stor herrgård som ligger utanför Katrineholm, min vän som jag hade ridlägret med bor nämnligen där.
Eftersom detta var vårat första ridläger så ville vi inte göra det så stort, vi hade fyra stycken ridlägerbarn och fyra hästar. Av dem hästarna så var det tre stycken shettisar och en c/d-ponny. Vi lånade alla shettisar från tre olika tjejer och ponnyn ägdes av Josefine.
Vi började varje dag 10.00 och avslutade vid 16.00. Varje dag bestod av ett teoripass, lunch, en ridlektion, lekar och fika. Vi lärde känna alla barn väldigt bra under dem fyra dagarna, vilket var väldigt roligt.
 
Kosmos var en av shettisarna som vi lånade av våran gamla kompis. Han var en mörkfux tror jag i allafall. När vi fick honom dagen innan lägret så hade vi lite problem med honom men det löste sig snabbt. Allt gick bara bättre och bättre, barnen älskade honom.
Kotten var en av shettisarna som vi lånade av en kompis till Josefine. Han var en väldigt liten shettis och skötte sig extremt bra under hela lägret. Han älskad direkt av barnen och var en otroligt mysig liten shettis.
Emmy var en shettisarna som vi lånade av Sara Larsson som precis har lämnat vårat stall. Emmy skötte sig bra under hela veckan och vi är väldigt nöjda med henne. Barnen älskade henne och även vi som hade hand om lägret blev helt förälskade i henne. Vi var väldigt nöjda med henne.
 
Detta lärde vi oss underdenna vecka:
- Att ta eget ansvar
- Att ta hand om barn och hästar
- Att kommunisera och dela upp alla uppgifter så det blev rättvisst
- Att ta hand om allt själva utan att behöva ta hjälp av andra
 
Jag själv ångrar att vi inte hade något ridläger under denna sommar, det tror jag Josefine också tycker. Men vi hade helt enkelt inte tid denna sommar för att vi båda var bortresta mycket och jag jobbade med annat.
 
Under denna ridlägervecka så fick vi lära känna både barn och hästar, det var väldigt kul. Vi fick mycket beröm av både ridlägerbarn och alla föräldrar till barnen. Vi fick också beröm av våra egna föräldrar, dem sa att vi borde vara väldigt nöjda över oss själva. Det kändes jättebra att vi fick så mycket plus av alla!
 
Har ni några frågor om detta så får ni jättegärna ställa dem, jag svarar gärna! :)
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fin blogg! :) Också lite intresse för hästar, min syrra riden! :) Kika gärna in min blogg

Svar: Tack så mycket fina du! Vad roligt, det är ett otroligt bra intresse :) Absolut det ska vi göra!
Stall Molke

2012-10-11 @ 19:51:40
URL: http://allineedihave.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0