Plan med Peggy

Just nu tömkörs hon 10-15min/dag
tisdag kommer hovslagaren ut och efter det ska hon tömköras 20min/dag
Lördag kommer hon få gå över i en större hage och då kommer hon inte tömköras på ett par dagar eftersom hon kommer röra sig tillräckligt i hagen.
Sedan kommer hon tömköras som vanligt igen. Efter några veckor sen kommer jag öka tömkörningen till 25-30min/dag
Så kommer jag fortsätta tills hon får tillbaka det mesta av ryggmusklerna. När ryggmusklerna är tillbaka kommer hon kunna skrittas lite (5min till att börja med för att vänja benet med tyngd) Men mitt mål med henne är att köra in henne eftersom jag ändå känner mig för lång för att rida på skruttan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0