Min första medryttarhäst

Jag tänkte berätta lite om min fösta medryttarhäst, det var inte Peggy. Utan jag var medryttare på en islandshäst innan som hette Glittnir. Jag vet inte riktigt när jag blev medryttare på honom, men eftersom jag blev medryttare på Peggy år 2009 så borde det vara runt 2008 ungefär. Har inte en exakt koll på hur länge jag red honom, men jag tror det var lite mer än ett halvår.
Glittnir stod då i ett stall som ligger en bit utanför Katrineholm. Jag red i det stallet tillsammans med min vän Ebba, hon var också medryttare på en islandshäst som stod där.
 
Jag red Glittnir ganska mycket, men han hade en skada så han fick bara ridas i skritt och galopp. (Enligt hans ägare) Jag minns inte riktigt vad det var för skada. Vi red oftast ut i skogen, det var sällan som vi red på ridbanan. Så nästan alla ridturer tillbringades i skogen. Jag minns inte så mycket från den tiden, men efter ett halvår ungefär så fick jag reda på att ägaren skulle flytta ifrån stallet med hennes hästar.
Fick sedan reda på att Glittnir fått parkingson som är en hästsjukdom. Jag är inte helt säker på hur han mår idag, vet inte om han lever eller inte.
Men det var en otroligt fin häst, jag lärde mig väldigt mycket av honom. Att rida islandshäst var en riktig upplevelse, som man kanske inte får vara med om så många gånger. Jag saknar honom.
 
// Här en bild på mig & Glittnir, en väldigt gammal bild från en ridtur. //
Jag saknar dig 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0