Hoppa i skogen

Idag gav jag mig ut ensam med  Cimba i det fina vädret :) Eller ja, först longerade jag lite för han var jätte pigg! Men sedan satt jag upp och gav mig ut i skogen man rider igenom när vi rider rundan "Stockstigen". Som ni hör på namnet finns det massor med stockar i den skogen. 
'
Jag började med att klättra i uppförsbackar och gå i "svår" terräng med småstockar, stenar, ojämn mark, osv. Han har riktigt bra koll på sina ben, han snubblar nästan aldrig :) Sedan skrittade- och travhoppade jag över lite större stockar. Fick några fina skutt där jag hängde med i språnget bra :) jag hoppar nästan aldrig så jag har lite svårt med balansen över, men det blir bättre och bättre!
'
Jag avslutade med att rida genom ett kalhygge där det inte är så "bra" mark. Det var blött och ojämt men han var så duktig min lilla kille :) Båda två var trötta efter dagen ridpass, men vad kul vi hade!! :)
'
Precis när vi kommit in i skogen, så himla underbart ridväder <3
Snart hemma igen :) (stallet är längst till höger på bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0