Gammal tant?

Jag brukar nästan alltid kalla Zola för gammel tanten, men jag kan inte påstå att jag kunnde kalla henne det i dag haha. Skulle longera henne lite lätt på åkern, jag hade tänkt mig lugn trav bara så hon får göra någon annant med mig än bara en promenad. Men Zola tyckte det va ett perfekt tillfälle att leka unghäst och hoppa runt och bocka och springa som en idiot. Jag lät henne springa av sig men gillade inte att hon skulle bocka och sparka när jag hade henne i linan. Men sen lugnade hon ner sig lite och jag fick det lugna traven jag hade tänkt från början.
 
Sen när mamma kom och hämtade mig så sa hon " man kan väl inte påstå att Zola värkar sjuk, hon som springer som en tok i hagen ". Tror damen har lite överskotts energi vad tror ni?
 
En gammal bild från arkivet när vi har löshoppat tror jag?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0