Ensam uteritt

Idag red jag koltäppan med Cimba helt själv. Det är första gången jag rider ut med honom i skogen själv. Förut har jag haft med mig någon annan häst eller någon som cyklar med mig, Varför? jo för att han ska känna sig trygg i ridningen eftersom han inte har varit riden så länge, men nu är han vuxen nog att vi ska klara oss själva om det skulle hända något :) 
'
Näväl, det gick bra men han var väldigt spänd första tredjedelen av ridvägen sedan började han slappna av. Dock fick jag inte honom helt avslappnad som jag hade önskat. Jag försökte arbeta honom hela ridvägen och det gick varken bra eller dåligt, han var ju spänd därför var han lite svår att jobba. Men vi skrittade och travade :) 
'
Ridvägen tog 25min.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0