Gizmo!

Har ju inte berättat så mycket om Gizmo än, men han är hur som en 7årig valack, som är en quarter och arab korsning. Det har jag i och för sig redan berättat!
Han är urmysig häst som alla hovar på jorden. Tyvärr är inte så musklad för tillfället då han haft olika medryttare med olika mål och krav, men desto större utmaning för mig, så det kommer bli väldigt kul att se hans förändring!!

Igår släppte jag honom på banan, vilket han tyckte var skoj, tränade lite inkall och gisses vad lyhörd han var, otroligt kul. Trodde först att han skulle springa på mig ett antal gånger när jag ropade på honom innan jag förstod att han galopperade ända fram till mig och tvärnita, inte direkt som med Zola. Men riktigt maffigt!!

Idag hade jag tänkte longera men snö som piskar ansiktet rött och regn som dränker en som en katt kände jag att det inte var läge, plus att Gizmo frös inne i boxen, bara att täcka honom med sitt fina fleecetäcke!

Beatrice Hanssen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0