Avslutar lovet med lite text och bilder

Söndag idag då, vilket betyder söndagsångest... Eftersom skolan börjar imorgon igen efter en veckas lov. Mitt lov har i allafall varit underbart, spenderat tid med folk jag tycker om.
Avslutade lovet denna söndag med en hel eftermiddag i stallet tillsammans med min pojkvän.
 
Först så började vi hos Emmy, eftersom hon nu går på lösdrift så var det bara att pyssla om och rida.
Började med att skritta fram med Emmy på vägen, sedan gick vi mot gärdet. Där arbetade jag henne lite mest i trav och skritt. Avslutade med lite galopp också. Emmy kändes jättefin verkligen, hon hade framåtbjudning och var väldigt sugen på att arbeta. Hon hade mycket energi, vilket betyder att hon var ganska pigg under hela ridpasset. Emmy kändes glad under hela ridturen, vilket var väldigt kul. Har saknat lilla skruttisen!
 
Min pojkvän fick även sitta upp och rida lite på Emmy, han skrittade några steg i allafall. Jag är väldigt stolt över honom. Med tanke på att han är ovan med hästar och lite rädd för dem, men det förstår jag. Så jag är väldigt nöjd över min älskade kille, han red för min skull. Så gullig han är ♥
 
Sedan begav vi oss mot Stallmolke efter att vi var klara med Emmy. Där tog vi in Peggy och pysslade om henne massor. Peggy fick stå idag eftersom hon nu börjat gå i större hage och då anstränger hon sig redan när hon går i hagen. Men så snart som möjligt ska hon börjas tömköra igen.
 
 
Nu kommer det lite bilder från idag.
OBS! Jag vet redan att jag är för lång för Emmy. Men jag väger inte för mycket och jag rider inte hårt på mina ridpass med henne. Jag tar hänsyn till vad som är bäst för Emmy och ägaren godkänner att jag rider henne. Bara så ni vet.
 
 
 
 
 
 
Alla bilder är tagna av mig och min pojkvän.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0