TREDJE MAJ 2012

Hejsan!
Jag ber om ursäkt att jag inte hunnit blogga så mycket den här veckan som varit, det har varit så fint väder så jag har inte spenderat så mycket tid vid datorn. Det har lixom varit sommarvärme så jag har njutit av solen och värmen dessa dagar, underbart.

Jag har varit i stallet flera gånger även, jag har ridit Emmy två gånger. Både i söndags och i tisdags, då jag red ut båda gångerna med Josse & Cimba.
I söndags red vi ut i skogen och klättrade, vilket var jättekul för det var så längesen jag gjorde det. Blev mest skritt för det är ju så bra träning för hästarna att rida upp och ner. Emmy tyckte det var jättejobbigt, hon vart anfådd direkt och svettig även. Då har hon tränat på bra i allafall, det ska jag göra snart igen! Hon tyckte det var kul också för bara jag travade lite så kickade hon lite smått av glädje, så kul!

I tisdags red vi Koltäppan, väldigt mysigt i sommarvädret och bara ta en lugn ridtur. Skrittade mest, travade en bit i slutet.

Igår hade vi alla i stallet ett stallmöte på gräsmattan i värmen, pratade om allt möjligt som handlar om stallet och lite annat utanför också. Vilket är alltid lika trevligt att träffa allihopa!


//Bild från när jag red Cimba. Ignorera min sits//



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0