Stalljour/uppdatering om Zola!

Det har inte uppdaterats så flitigt av varken mig eller Madde kring Zola. Hur som helst så börjar vi från förra veckan!

Vi märkte att Zolas sår har blivit mer infekterat, det rann ut var ur det (fredags v.21). Vi börjat tvättat med sårtväl och Jodopax 2 gånger/dag. Vilket vi ser resultat med. Såret är inte varigt längre och sårskorpan ser fin ut. Så snart kan vi börja rida igen med sadel. Ska se fall jag kan sy ett sadelgjordfs överdrag som man lätt kan tvätta och att det ska bli mjukare kanter på den för att förebygga skav. Självfallet kommer vi inte rida med sadel förns såret är helt läkt, men eftersom såret gick upp igen (nu då) efter vi hade ridit med sadel så kan det vara bra att förebygga!!

Och nu till stalljouren, eftersom såret ska göras rent morgon/kväll på Zola så tänkte jag att jag lika gärna kunde ta stalljouren idag. Alla hästarna stog inne inatt pga av åskvarning kvällen/natten tills idag. Men idag är det strålande sol ute med ca 14 plusgrader vilket är perfekt väder för hästarna att vara ute i.

Mockade alla boxar idag också och insåg att vi kasnke kan ha fått våran träckprovs påsar idag heheh, ooopps my bad!!
Aja vi får väl jaga hästarna i hagen och hoppas på att dem bajsar! ;)

Men nu alla i stallet skyll på mig, det var jag som mocka (a)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0