Skogstur!

Idag har jag jobbat och stått i. Och fy tusan vad jag är mör i huvudet. Kroppen där emot är pigg. Så kan en vanlig dag vara på ett demesboende! 
Jobbade hur som helst en delat tur idag och med det menas 07:30-12:00 och sedan kommer du tillbaka 16:30-21:00. Hur som helst hann jag med att ta hand om Zola när jag var hemma på timmar! 

Efter att ha mockat och fixat hö red jag och Josse ut. Vi ville rida en "ny" runda eller ja en runda som Cimba inte hade ridit förut, men eftersom det var knapp om tid vart det gamla vanliga kolteppan! 
Zola skötte sig utmärkt efter att ha vilat så mycket som hon gjort. Trodde jag skulle få rida en turbohäst men hon var lugnt. Lite stark i munnen kanske men som sagt hade förväntat mig värre. 
Imorgon blir det ett dressyr pass i paddocken (lättare sådant eftersom vi bara skrittat idag). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0