Dressyrpass!

Idag red jag Cimbas första "riktiga" dressyrpass med dressyrläder och han hade knopp i manen och ardennerfläta i övriga manen. Han var skitsnygg!! önskar att någon hade vart med och filmat !
'
*Vi började med att skritta fram. Det gick väll inte så bra i början eftersom han fick för sig att inte gå på vissa ställen så han bara backade och skyggade. Men det minskade med varje varv ;)
*Han arbetade på väldigt bra i både skritt och trav, han var väldigt fin i formen. Dock måste jag påminna honom om att fortsätta trava i friskt tempo och inte att de ska gå saktare.
*Tränade lite att han skulle flytta för skänkeln när han stod still och det gick JÄTTE bra :D han lär inte ha svårt för fram och bakdelsvändningar sen ;)
*Vänster galopp var jättefin! Han fattade galoppen nästan direkt (han ökade bara lite i traven innan) Passade på att sitta i galoppen eftersom han kändes så bra och galopperade några varv utan problem. Han sökte sig ner i en fin form några steg iaf! :) I höger galopp får ja kämpa som bara den. Han fattar VÄNSTER galopp hela tiden!! Jag hjälper honom på alla sätt som finns så han ska falla i rätt (höger) galopp men ändå blir de vänster... Aja tillslut fick ja honom i höger galopp och han kändes jätte fin då :)
*Travade av och skrittade, sedan satt jag av och gick 10 min "runt Arne" (en liten ridväg) Red totalt i 30min :)
5 av 5 hästskor!! <3
När jag hämtade honom från hagen :)
Mycket gräs att äta
Bästa kompisen Zola i bakgrunden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0