Känner mig som en gammal tant

I dag vart det en härlig jogging tur för mig och Hugo Boss i skogen (alltså jag joggade brevid honom). Han var super snäll och jätte söt när han kollade på allt runt om hah. Vi joggade/gick kolteppan vilket var första gången fölr honom så det var extra spännande! 

Men när vi kom ut på slutet av rundan finns det en hage med två unghästar i vilka Boss ville leka med. Han är inte så gammal själv så man kan väl förstå hans beteende plus att han är väldig sällskapssjuk när det kommer till andra hästar. Hurson hällst till baka till rundan, jag kunde knappt hålla honom då han vart så ivrig och inte nog med det så sparkade en av unghästarna sönder en stolpe till hagen och skrämde Boss så att han slet sig. Han stannade till lite längre bort men jag hann inte at honom förren han satte kursen hem i full galopp! Jag sparng efter som en idiot fast jag visste att jag inte skulle hinna ikapp där av att jag känner mig som en tant nu, har ont i hela kroppen! 

Men som tur va så kom det inga bilar på vägen och han skadade sig inte.
Nu blir det läx läsning med godisburken (skulle ha städat mitt rum i dag med men så bile inte) !

En härlig vår bild på Hugo Boss "Bossen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0