Stallet för fulla muggar!

Igår var jag i stallet i fleeera timmar, från 11 till 3. Jag hade hand om 3 hästar, Peggy, Emmy & sedan red jag Rocksina.
Fixade allt till Peggsan och gick med henne 2 varv i den stora hagen eftersom vi får börja gå med henne nu. Men hon har inga skor så då ömmar hon när hon går på sten, grus osv så vi går i hagen med henne.

Emmy var pigg och glad idag med, tog hand om henne också. Sedan gick jag ut och gick med henne i paddocken några varv i 5-10 minuter, gick bra men hon höll på att lägga sig ner mitt i alltihopa...
Smörjde in svansen med Nylanders eftersom hon kliar upp hennes svans och sedan kylde jag hennes hovar med kallt vatten.

Sedan gick jag & Josse upp mot grannstallet och mötte upp Sofia. Vi bestämde ett ridschema över helgen eftersom Fia är borta. Så jag ska rida Rockan & Stickan i helgen, riktigt kul!!
Red ut på Rockan med Fia & Stickan igår med, red Matsboda. Det var såååå jäkla kul att komma upp på större häst igen! Red i alla gångarter, så underbaaaaaaart. Har inte galopperat på 2-3 månader.
Så är så himla glad och Peggy är på gång också, love my life



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0