Peggy, Rocksina & Rustica

Hej!
 
Jag har ju berättat i ett tidigare inlägg att jag ska börja rida Sofias hästar, så jag provred Rocksina i onsdags tillsammans med Sofia som red Rustica.
Denna helg är Sofia bortrest så jag & Josse har delat på att ta hand om Rocksina & Rustica. Igår hade vi en varsin, jag hade Rocksina & Josse hade Rustica. Vi red ut tillsammans, det blev Matsboda igen. Vi red i alla gångarter också, så himla härligt!
För min del tycker jag att Rockan skötte sig perfekt, hon var mjuk och inte alls stark. Krävde inte alls mycket eftersom vi red i skogen så jag lät henne "rulla på". Galoppen var underbar!
Det var mycket mygg, knott, flugor osv. ute så hon störde sig mycket på det, men det förstår jag till 100 procent.
 
Efter ridningen så tog jag hand om Peggsan och gick med henne sedan i cirkus 5-10 minuter i hagen, gick super!
 
Idag så hade jag hand om båda hästarna, gick otroligt bra. Började med att rida Rustica som jag aldrig ridit förut så jag valde att rida i paddocken. Krävde inte alls mycket för jag ville lära känna henne och hitta hennes "knappar".
Red i alla gångarter och red mycket på böjt spår. Stickan skötte sig jättebra och presterade mycket bra! Hon var väldigt mjuk och arbeta med, känns bra.
Jag tycker hon var väldigt härlig att rida, en häst med mycket framåtbjudning som tycker allt är kul. Hon ger så mycket, sjukt duktig häst!
 
Red sedan ut med Rockan, blev Koltäppan i det sköna vädret. Gick jättebra, lät henne flyta på och bara tycka det var roligt. Det gjorde hon med, jag trivs jättebra på hennes rygg!
 
Denna vecka som kommer är en jobbvecka för mig så kommer inte kunna blogga någonting, men ni får ha det så bra så hörs vi om en vecka!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0