Kanske 3000:- åt helvete!

Usch säger jag bara. Köpte som sagt en transport för 3000:- i söndags, det som jag och pappa skulle ha en som kul grej att renovera har blivit ett helvete!

Igår fick jag nämligen reda på att det inte fanns några bromsar på släpet. Okej bromsbackar hade varit en sak, men mekanismen är borta, allt är bortplockat det sitter bara ett däck där typ. WTF liksom??

Han vi köpte den av sa att vi skulle kolla över bromsarna för han kunde inte lova att dem var fräscha. Men hallå liksom, det finns inga bromsar kvar. Men säljaren hävdar att han INTE har plockat bort några bromsar. Men att dem på beiktningen sa att bromsarna var dåliga. Och att då inte besiktningsmannen upplös säljaren om att det var bortplockat är ju fkt skrämmande. Nu är det ju kundens skyldighet att kolla upp vad som är fel och vad som ska åtgärdas OM man ska köra med släpet. Vilket nu inte var fallet då den vart avställd istället, när det egentligen ska vara körförbud!!

Hur som så blir det en jääkla dyr historia. Pappa kollade på nya bromsar + axel och det skulle gå på 10.000:- +/- och det är det INTE värt. Kommer aldrig få mer än 10.000 för transporten om jag säljer den när den är renoverad. Plus att jag inte har 10.000:- att bara slänga ut sådär. Väntar dock svar från tillverkarna (Umesläp) ska se fall dem har en billigare lösning på vårat lilla problem!
Men surt är det!

Hade trött att det var lite svetsning, målning, fixa elen, samt kolla över så allt fungerade men ikke sa nikke!

Och det släpet som var/är perfekt. Jag verkligen älskar det, stort, högt till tak och hästarna kan åka brett om dem vill. Helt underbart alltså. Vill liksom inte ha ett släp som är ponnymått på till taket, för en ponny är inte med i mina framtidsplaner!!

Nu vet jag att 3000:- inte är en stor summa för ett släp. Men det skulle känts roligare att lägga pengarna på ett släp för kanske 8000:- som funkar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0