Feber och frossa!

Dem senaste dagarna har Zola verkligen frossat i gräset, hon är verkligen super tjock, så tjock har hon aldrig varit som hon är nu. Jag hade tänkt börja trimma igång henne nu, dels för att hon verkligen behöver det (tack vare att hon är så tjock) och så skulle jag tycka det var super roligt att börja rida min häst regelbundet igen (inget fel på andras hästar, och tack hörrni för att ni lånar ut dem!!) Men man saknar sin egna ibland!

Igår hade jag i alla fall tänkt rida ett lättare pass dressyr, ett lite hårdare pass idag och sen till sist ett litet hopp pass i morgon (alltså skutta över ett hinder på 50cm några gånger för hon tycker det är kul, inget avancerat alltså). MEN så vart ju inte planerna då Zola fick feber igår. 38.1!! Okej normaltemp säger ni, jag säger FEBER då Zolas normaltemp ligger på 36,6 - 36,8. Hon är ganska lågtempad som ni ser, plus att veterinären sa att om Zola kommer upp i "normaltemp" kan vi nästan räkna med feber hos damen. Jag började genast kolla efter symtom på fång, kolik och uttrokning men hon hade bara feber, och ibland är det bra med lite is i magen. Vi var uppe ca 4 gånger igår och tog tempen och den sjönk efter ett tag. Och idag har hon 37.4 som "bäst". Hennes allmäntilstånd är superpigghästsombaravillspringaihagenochmumsagräs. Så jag det är nog ingen fara. Och om tempen är kvar i morgon ringer jag veterinären. Men hur som helst sa det bara kras med mina planer som jag hade för Zolaplutt denna helg.


(ovisad bild, som är rätt ful men samtidigt charmig, från sommaren -11)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0