Skogsridning?

Igår var Madde & Zola oxh Jag & Cimba ute i skogen och red i ca 45min. Vi skrittade mest men lite trav och galopp blev det :)
'
Med Cimba försöker jag rida ut så mycket som möjligt. Jag tycker det är viktigt för unghästar och igentligen ALLA hästar att få rida ut mycket. Jag märker stooor skillnad på Cimbis rent muskelmässigt och arbetsmässigt efter att ha ridit (nästan) bara i skogen i ca 2 månader. Han är mycket finare att rida :) Men om några veckor kommer sadelprovaren ut med sadlar så efter det kan jag ta mitt projekt "Hoppa in Cimba" på allvar, känns inte som jag kan det nu eftersom jag bara har en dressyrsadel att rida i vilket inte ger mig det stöd jag behöver. Usch, ja som inte har hoppat på snart 1 år! :S
'
Om allt går enligt planerna ska jag och Madde rida ut idag med :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är as bra att du rider ut :D Det är viktigt för alla hästar, men framförallt för ung hästar, som behöver stort utrymme för arbete, kan blir trångt på banan :D Hallå jag får komma och hälsa på snart!!!

Svar: Ja du får komma!! men ja vill se Isola, har inte sett henne sen ni flytta :O /Josse
Stall Molke

2012-07-06 @ 11:23:55
URL: http://grande.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0