Ridningen igår

Eftersom Sofia är borta denna vecka också så fick jag och några till ta hand om hennes hästar, igår så red jag båda två och tog hand om Peggsan också.
 
Gjorde Peggsan fin, gjorde en fläta i hennes man som går längs hela mankammen. Sedan gick jag ut och gick en mysig promenad med henne i cirka 10-15 minuter, gick lite på vägen och sedan i skogen. Peggy är väldigt stark när man håller i henne för hon vill ha gräs så det gäller att man har koll på henne.
Men hon var jättemysig att gå med och det var kul och träffa henne igen! ♥
 
Red sedan Rustica först, valde att rida i paddocken igen för att lära känna henne lite. När jag böra rida så kände jag direkt att Stickan var väldigt trött eftersom hon hade tävlat dagen innan. Så jag tog det väldigt lungt, red bara igenom henne lite i alla gångarter. Det flöt på bra, men hon var somsagt jättetrött, lilla gumman!
 
Sedan var det dags för uteritt med Rocksina, red Stockstigen så det var lite stockar med. Haha Rocksina var tvärtom mot Rustica, hon var jättepigg istället haha!
Rockan var lugn hela vägen och inte alls spänd, och det var fart på henne hela vägen. Så testade att öka traven en bit, shit vilken trav hon hade, helt underbart!!! =)
 
Ser fram emot att rida dem snart igen!
 
//En sån fläta gjorde jag på Peggy, inte lika snygg fläta som denna på bilden!//
 
/ A.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0