Pigg 20åring!

Ibland kan man undra om Zola verkligen 20år. Så pigg som hon är. I söndags så släppte jag henne i paddocken tränade även på inkallning vilket gick super bra, hur som helst så brukar jag träna såhär att honska ha full fokus på mig. Och om hon stannar och käkar eller så, "puttar" jag ut henne på spåret igen. Hon får helt och hållet välja vilken gångart hon vill ha, sen brukar jag vissla på ett speciellt sätt och då vill jag att hon stannar samt vänder sig mot mig och går in till mig. Tillbaka till söndagen. Jo jag släppte henne i paddocken och tränade på inkall. När jag släpper henne brukar jag vilja se hennes gångarter, och rörelser. Och som vanligt såg det bra ut.

Men vid en kort stund i "passet" så fick Zola fnatt totalt och la av världens bockserie på kortsidan. Hah. Inte ens unghästen i stallet lägger av sådana bockningar. Men det är roligt att se att hon fortfarande är "med" och tycker det är roligt. 

Nu till måndagen, då fick hon stå för jag vaccinerade mig mot twinrix (stavning) och som tidigare fick jag jäkligt ont i armen. Så jag ville inte anstränga mig. Och igår ville jag bara ta det lungt. På jobbet är det ganska krävande nu för tiden så jag blir väldigt lätt slut i huvudet. Och tyvärr så har hon fått tillbaka sina "sårskorpor" på ryggen. Hon hade det för 2år sen även då på sommaren, hon får liksom som bulor på ryggen där bossorna ligger från sadeln. Och om man trycker på dem kommer det var ut från dem. Så jag vill verkligen inte rida med sadel. Igår såg det bra ut och nu var det bara en bula som lika gärna kunde vara ett bett från en insekt. Hon visar heller inget obehag när man trycker på dem. Men nu smörjer vi me 4s hästsalva vilket botade bulorna sist hon hade dem. Håller tummarna på att det ser bra ut även idag för Madde ska nämligen rida och om det inte ser bra ut så får hon rida barbacka helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0