Guldsporrarna!

Det är guldsporrarnas sista dag nu, och det innebär nationella tävlingar. Ska blir jätte roligt att åka och titta, var huuur länge sen som helst jag var på en hästtävling. 
För er som inte vet vad Guldsporrarna är, så är det i alla fall en av de största tävlingarna i Södermanland inom hoppning. Det är både för ponnysar och stor hästar, lokalt som nationellt. Tävlingen började i torsdags och avslutas idag. Och den ryttaren som presterat bäst vinner guldsporrarna (är inte riktigt 100 om det är så fortfrande. Men så som det förklarades i katrineholmskuriren.)

Får hoppas att det går bra för Sofia och Rustica (grannen) som håller på och kvalar till 1.30. Så nu tycker jag att vi håller tummarna. 
Ska ta med mig min kamera så får vi hoppas på snygga bilder, på snygga hästar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0