Dagen på guldsporrarna!

När vi kom till guldsporrarna var dem i full gång med att sladda banan inför c-ponny klassen (120cm). Stort för dessa små ponnisar tycker jag. Jag personligen skulle aldrig våga hoppa dessa. Men jag beundrar verkligen dem som vågar. Det är en tuff sport. Hur som helst så var det Winning round alltså att man tar med sina fel till "omhoppningen" så att säga. Och det var måånga bommar som svaja samt åkte i backen. Jag själv tyckte det verkade vara en svår bana. Eftersom det var många nedslag (även fall hästarna/ponnisarna hoppade kanon fint!). 

Tråkigt nog började det att regna under klassens gång och det kan ju inte vara så roligt att rida då, eller hur tycker ni som tävlar? Har man målet i sikte bara eller är det så att man faktist blir störd av regnet? 

Efter ett tag tittade solen i alla fall fram och då åkte kameran fram (bilder ser ni i tidigare inlägg.). 
Fick några riktigt bra kort, dock satt jag lite långt ifrån, och så var det inte så många hinder som dem hoppade emot publiken. Men några bilder vart bra. 

Efter c-ponny klassen var det dags för d-ponny klassen (130cm). Också där väääldigt högt. Tyvärr var det mest olyckor i denna klass. Hoppas att det gick bra för er som ramlade av! 
Men det var även några nedslag även i denna klass, som också var Winning round. 
(bilderna i tidgare inlägg är blandat med C och D-ponnisar! 

Efter d-ponnisarna var det dags för 1.40 hoppningen som Jens Fredricsson var med i. Tyvärr ett nedslag i grunden. Också denna tävling var Winning round. Annars såg hästen jätte fin ut. Jens placerade sig på en 5plats. 

Det var inte bara Jens som var lite utav en känndis utan Lotta Björe (stavning) var också på guldsporrarna. Riktigt roligt tycker jag, när en sådan liten ort som Vingåker får dessa stjärnor. Nu var inte Lotta med och tävla utan hon var publik. Men i alla fall! Man blir lite starstruk! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0