Zola har en lös sko!

Som ni vet så har jag haft lite problem med att det låter som Zola har en lös sko, och idag vart det bekräftat, vänster fram satt lite lös, så idag vart det vila för Zola! 

Hade egentligen velat rida idag, då det var jätte fint väder verkligen, men som sagt ingen ridning pga lös sko. 
Fixade istället istället, för där finns det alltid sysslor att sysselsätta sig med, så jag passade på och mocka till Emmy och Peggy (samt Zola också). Sedan sopade jag hela stallet. 
Tvättade även rent krubba och "saltstens hållare" till Zola som var super ÄCKLIG rent ut sagt! 

Sen vart det rycktning i hagen för Zola, det uppskattades inte så värst om jag ska vara ärlig. Inte alls faktist! 
Men jag fick bort de västa fläckarna (bajs) så jag är nöjd, på söndag blir det svanstvätt, och flätad svans på hel tid som gäller, för den blir jätte snuskig eftersom dem står med täcke på sig med svans snöre, och då landrar bajset på snöret vilket resulterar i äcklig svans (om det var någon som ville veta det). 

Imorgon är det Maddes tur att ha Zola, och jag misstänker att skon sitter lika löst som idag eller lösare, som tur är har Madde hört av sig till hovis, och han kommer nog ut nästa vecka, om det inte är så att han vill komma i helgen, för det går också bra!  ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

min hovslagare kommer på måndag :) om ni ville veta ! runt 12.00-12.30 :)

2012-01-20 @ 20:46:03
URL: http:///saarraalarsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0