trött idag

idag så har jag på morgonen tagot hand om Emmy, det är hennes vilodag eftersom alicia tar hand om henne i morogn !
--
så jag fixade allt med henne, tänkte ta kort men glömde det. åkte till skolan och var till skola till runt 12.00 då vi slutade ungefär.
--
åkte därifrån direkt till Isola, tog massa bilder om min dag men dom visas i morgon eftersom jag bor ute på landet funkar inte internett på mobilen där.
--
men jag bytte om när jag kom ut till Isola, mockade, fyllde på vatten, la in maten, hämtade ner nytt hö som jag packade (4 påsar), sen hämtade jag då in hästen, borstade henne och drog på henne alla grejer. alltså reflexer, sadel, träns och benskydd. hennes ägare kom förbi och hälsade på henne en stund innan hon började jobba, men när hon åkte så gick jag ut med Isola, vi skulle skritta ut och ta det lugnt.
--
så det gjorde vi tills vi skulle rida lite längre så testade Isola mig genom att försöka vända 3 gånger och stegra 1 gång men därefter gav hon sig så när jag kände för det så vände vi hem, då bröt helvetet ut hon sätter rumpan i dicket och jag tappar balansen och tygglarna så hon börjar skena i full galopp. försökte stoppa henne men det gick inte så jag hittade en hög med grus som hon stannade vid så jag hann rätta upp mig men koko som hon var trampade hon över den och sen försökte sticka igen men då var jag med om det så hon gick i skritt med lite kortare och snabbare steg tills skogen kom och då så trampade vi där och tillslut efter ett tag började hon lugna ner sig och gick perfekt.
--
sen kom vi hem då hade hon trampat sig själv, så tvättade av det och hon mådde bara bra. det var bara ytligt, sen släppte jag ut henne och städdade upp allt sen åkte jag hem och runt fyra åkte jag till emmy och tog ut henne.
--
det är min rid dag, bilder kommer i morgon !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0