red stora sten, 2 timmars ritt

idag åkte man ut till stallet runt 15.15, tog på emmy reflexer och träns sen bar det iväg med tre lager kläder på varje kroppsdel typ. men jag frös då inte kan man säga.
.
vi red iväg på stora sten ritten, den tog oss 2 timmar eftersom vi nästan bara skrittade, sen hittade vi ett litet ställe där vi travade lite, sen kom våran långa backe där emmy får för sig att snällt börja gallopera med örona framåt och överlycklig ! hon och jag har inte galloperat på jätte länge så hon fattade själv och så bar det iväg, men annars var det skritt hela tiden.
.
när vi kom hem igen var klockan runt 17.15 och vi var båda varma, emmy var till och med lite svettig. så hon fick ett fleace på sig och jag började mocka, fixa vatten och hämtade hö medans hon åt sitt foder. borsta min lilla fina efter den långa ritten så klart.
.
hon har aldrig skött sig som idag, inga krångel trots vi var ENSAMMA, gud vad glad jag blev och hon tyckte det var kul att få komma ut på ute ritt ! mycket fin stall dag och nu har man varit hemma en stund, men åkte ut till stallet för en stund sen och tog av emmy täcket och mockade lite gran så på morgonen inte blir så mycket bajs..
men det var den bloggen klar så jag ska bara skriva på min blogg om min egna dag och inte bara häst dag !
.
ibland kan det bara bli fel !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0