pyssel med två hästar

slutade klockan ett i skolan, åkte direkt till Isola, har börjat med och haft henne. det är min medryttarhäst. hon som äger den har haft sin häst i Målke förut. innan emmy stod där. men jag åkte ut dit fixade allt åt henne och sen red vi en 40 minuters skrittpass med lite dressyr, serpentiner och volter, så mitt mål med det var att mjuka upp henne ordentligt så hon slappnade av och det funkade. först började hon protestera lite gran men det släppte när hon började slappna av och förstod vad jag ville.
när jag var klar där, så åkte jag och hämtade Johanna och hon hängde med ut till Emmy. vi mockade, fixade vatten och sen packade vi 30 höpåsar. problemet var att det damade, sen så trodde vi att det började mögla.. hoppas inte det, det såg iaf helt okej ut och Zola åt det så då trodde vi att det var okej för hon äter inte vad som helst.
när vi var klara med det så tog vi in Emmy och borstade henne och fixade så hon hade reflexer på sig och så tog vi och longerade på järdet. i både skritt och trav, hon var super duktig men lite lat men hon förstår inte riktigt poängen med longering tyvärr, men det kommer bli bättre får vi hoppas.
nu har man kommit hem, duschat, ätit god mat och så ska jag skjutsa hem Johanna till stan.
emmy första ritten i padocken när hon kom..
emmy idag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0