Motion av två hästar!

Idag var det som sagt dags att "provköra" Emmy. Då det hade varit lite problem igår.
Mch idag tyckte jag det gick super bra!

Det var första gången jag tömmkörde Emmy så jag ställde inte så mycket krav på henne, utan jag la ner mest tid på att lära känna henne! 
Vi var ute på åkern i 40-50min och allt gick kanon, det vart bara skritt och trav. Mitt mål var att hon skulle vara lika fin i skritten som traven, och det var hon, dock lite svårare att arbete i traven än skritten, jag brukar uppleva tvärtom med de andra hästarna jag tömmkört, kännde dock att jag var lite ringrostig, har ju inte tömmkört på över ett år för vi inte haft någon utrustning till Zola, så det var bara kul att få tömmköra igen! 

För Zolas del vart det spring i paddocken, och det uppskattades, man såg verkligen hur lycklig hon vart av att springa av sig lite energi. Sedan efter spring/bock turen vart det horseman ship. Jag övade inkall och att hon skulle gå vid min sida utan grimskaft samt halt när jag gjorde halt, och det funkade klockrent. Så jag är nöjd över båda hästarna! 


Kommentarer
Postat av: Sandra - ridtravaren Isola

Du får säga till om du vill låna mina tömkörningsgrejer någon dag ;)

2012-01-24 @ 22:46:50
URL: http://grande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0