Min stalldag i måndags (bildbomb)

Ingången till stallet, här börjar min stalldag ;)
'
Börjar med att mocka Cimba och Peggys boxar

'
Lägger in hö till dem, byter vatten och lägger mat i krubban.

'
Katterna (Maja, Solveig, Runar på bild) va hungriga så gav dem mat :)

'
Går ut i hagen och hämtar Peggy

'
*Borstar, ryktar och pysslar med henne
*Sätter sedan på utrustning
*Rider några minuter och går sedan resten av biten
'
Kollar igenom ben vilket är jätte viktigt då hon är under igångsättning efter sin sparkskada i bakbenet, och släpper sedan ut henne i hagen igen.

'
Passar på att ta av Cimba täcket i hagen då det var så fint väder :)

'
Skrattar lite åt Sara som har satt ihop Emmys träns lite konstigt ;) haha

'
Går upp och packar hö till Peggy och Cimba (4 påsar var)

'
Då Peggy välter ut sin hink i sjukhagen så bytte jag nu till en balja. Jag gjorde rent den och fyllde på med en dunk vatten.

'
Jag tar in Peggy och kollar igenom henne. Ställer in henne i sin box när jag är klar.

'
Tar in Cimba och borstar & ryktar honom. Tränar även lite "trick" med han :) Ställer in honom i sin box när jag är klar .
'
Sopar efter mig och lämnar sedan stallet :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0