Jag hann!

Ja som jag skrev i går så hoppades jag på att hinna med både Zola och Hugo Boss i dag och det gjorde jag! Super härligt med en lång stalldag.

För Boss vart det en kort runda på ca 10 min den vi kallar lillamolkerundan, jag har trots allt bara suttit upp runt åtta gånger så vi tar det lugnt. Vi övade på att gå på en sida av vägen (inte sicksak som han vill) och halter. Det vart lite trav också. Sen har jag inför så kallade "straff sekunder" (det är inte så illa som det låter) för han vill trava hem och det tycker jag inte om, så då gör jag halt och han ska stå still i nårga sekunder det är de "straff sekunderna".

Med damen Big Lady Zola tog vi ett litet lätt pass i padocken, höll på tills jag inte längre kände mina lår vilket inte tog så lång tid. Försökte mjuka upp henne lite med volter och serpentinbågar. Hon var ganska larvig och okonsentrerad, så hoppas på att det går bättre i morgon.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0