Första ridturen för mig på 3 veckor!

Jag tillbringade min eftermiddag och kväll i stallet tillsammans med goa hästar. Jag hade hand om både Peggy & Emmy idag, men Sara hade redan fixat allt till Emmy så det var bara att rida, tack Sara!
Eftersom Peggy rids varannan dag och står varannan dag så skulle hon stå idag, så fixade allt och gjorde rent hennes sår som hon fick igår när hon reds igår, för att hon blev rädd för något och hoppade till, då hon råkade kliva på sig själv. Men såret såg bra ut och hon gick fint in från hagen!

Sedan var det dags för mig att rida Emmy idag, dels för att jag inte ridit på 3 veckor och för att Sara ville att jag skulle rida eftersom hon inte skött sig så bra den senaste tiden.

Jag red henne på gärdet i ca. 45 min, började med att värma upp henne väldigt lungt och lydnadsövningar. När jag formade henne mycket och krävde att hon skulle gå på tygeln, började hon bli irriterad och slutade lyssna, försökte ställa sig upp några gånger även.. Jag fortsatte, och gjorde lite skänkelvikningar, men det tyckte hon inte heller om.
Jag valde att gå vidare och tog lite galopp, då det gick otroligt bra! Hon bockade inte någonting och hade ett jämt tempo.
Avslutade sedan passet med lugn trav på voltspåret och på ett fyrkantspår, hon gick fint på tygeln hela tiden, vart stolt över henne att hon gick så otroligt fint på slutet!


//Oredigerad bild// Foto: Sara Larsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0