Tömmkörning istället för skrittpass!

Idag vart det tömmkörning för Zola istället för ett skrittpass. Fick nämligen låna tömmar och tömkörningsgjord av Sandra.

Zola var i alla fall väldigt arbetsvillig till en början, men mot slutet vart hon trött och vinglig. Man märker på henne att hon har fått tagit det lugnt nu ett tag, men hon uppskattade motionen i alla fall!
Tömmkörde i skritt och trav, höll på i ca 40 min innan det vart för mörkt (orkade inte tända lampan i paddocken) och 40min är ganska bra tid nu när hon sätts igång igen!

Posetivt med passet:  Arbetsvillig men ändå behöll lugnet (ville inte speeda på) lyhörd.
Negativit med passet: Jag var lite ringrostig, tappade ytterstödet så hon vart vinglig i vänster varv!

Det konstiga som jag tycker är att hon känns "tryggare" i höger varv när man tömkör, men i vänster som hon annars är trygg i när man rider vinglar hon!
Så där har vi att öva lite på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0