Evil plans!

Idag gjorde det hästägare inte ska göra, och det är att lura hästen, hah. Zola lurar man inte ostraffat i alla fall!
Som ni vet äter hon ju inte mineralerna som vi köpt så idag tog jag med ett äpple till stallet, skar bort toppen på äpplet och sedan gröpade jag ur stjärnhuset. För att sedan fylla på med 1 msk mineraler (pulver). Sedan la jag äpplet i krubban och la toppen på äpplet över igen så det skulle se ut som vilket äpple som helst. 

Min evil plan fungerade i alla fall, så idag fick hon i sig lite mineraler i alla fall, håller tummarna på att krubban är urslickad i morgon! 

(bild på äpplet i morgon, mobilen vill inte funka med datorn för tillfället!)

Ridpasset vart inte så häftigt som jag trodde. Det var rent ut sagt svin kallt att rida. Tummarna, låren och fötterna var bortdomnade efter 30min. Så det vart ett kort pass. Ibland önskar man att man hade ett ridhus, dock har många ridhus här nere frusigt också. Underlaget har blivit hårt osv. Lite tråkigt när det är en sånhär kyla som det är nu!
Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på med damen, men någon form av motion blir det, med termobyxor. Rider inte utan igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0