Dagens fråga?

Hur långa brukar era ridpass vara när ni rider? 

Jag har märkt att det skiljer sig väldigt mycket. Ibland rider jag och min syster i 25min till 1 timme och 30min. Beror helt på vilken runda i skogen man rider, eller om det går bra eller dåligt under ridpasset! 

Men det det vanligaste är att ridpasset blir mellan 40min till 1timme. På ett 25min pass hinner man inte göra mycket på, men det kan exempelvis vara Stora molkerundan man rider i raskskritt, och det är ju nyttigt det med. Men annars brukar jag ha en uppvärmnig på 20min om jag rider dressyr/markarbete/hoppning. Jag tycker uppvärmningen är jätte viktig samt avskrittningen (som jag måste bli bättre på!)

Men ett träningspass för min tränare brukar vara: 15-20min uppvärmning, 20-35min träning och 15 till 20 min avskrittning! 

(bilduppladdnings "programmet" ville inte fungera... men inlägget är skrivet av Beatrice Hanssen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0