Snöigt värre!

Idag höll jag inte ens på att komma ut till stallet, så jäkla mycket snö. Vi har en liten by som heter Ålsäter påväg till stallet där jag har Zola och Gizmo och där är det i princip bara åkermark runt, ni kan ju tänka er hur det ser ut på vägen när snön blåst upp. På vissa ställen är det kanske 1m snövallar som drivit upp. Inte så roligt att köra på om du frågar mig!

Hur som helst så har hästarna ganska lungt just nu, båda hästarna fick vila idag pga snökaoset. Sen tror jag även att jag håller på att bli sjuk, värker i hela kroppen (okej, jag är som en man och tror att jag kommer dö så fort jag får en halv grads tempraturskillnad...)

Just nu ligger jag lite lågt med bloggandet, dels för att det inte är så himla roligt att blogga om Zola, det blir oftast samma inlägg om henne hela tiden, och om Gizmo vill jag vänta då jag känner att jag inte riktigt har koll på honom än. Annars då jo idag tex fick jag tvätta Zolas svans, hon brunstar och den var verkligen super äcklig så idag vart det tvätt trots minusgrader men lugn i stormen vi har ca 0 gradigt i stallet så den kommer inte att frysa för den är blöt. Hur som fick den i alla fall vara flätad nu under brunsten, annars åker jag på och tvätta dagligen..
Gizmo rycktade jag bara, gjorde lite trick med han sen (bugning) han blir dock väldigt frustrerad när han tror han gör rätt och han inte får godis då, men han försöker och det ser jag som posetivt. Sen att han är lite smålat och orkar inte "genomföra" det jag ber honom helt är en annan sak! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0