FÖRSTA ADVENT

Idag är det första advent och andra december. Varje dag i December är alltid lika mysig, det blir bara mer och mer julstämning för varje dag som går. Julkalendern började ju igår på SVT, det är Mysteriet på Greveholm i år. Jag kommer följa varje avsnitt i allafall. Den är grymt bra!
Min första advent spenderade jag med min älskade pojkvän, min familj och i stallet.
 
Min grymma pojke var med mig ut i stallet idag också. Han börjar bli ganska van nu, haha! Men han hjälper mig mer och mer för varje gång, blir väldigt stolt över honom. Är väldigt tacksam hihi!
Idag fick jag träffa stallets nya hästar Gizmo och Gloria för första gången. Det var väldigt kul, så fina hästar!
 
Vi fixade i ordning allt åt Peggy tillsammans i kylan, det var ungefär - 10 grader idag, riktigt kallt.
Jag pysslade om Peggy och sen var det dax för lite tömkörning. Peggy har inte blivit tömkörd på några dagar för att hon har busat så mycket i hagen och varit väldigt pigg så det har blivit vanliga promenader för henne. Men idag så tömkörde jag henne. Det gick inte så bra i början tyvärr, det kunde ha gått mycket bättre. Men mot slutet kändes det bättre!
 
Nackdelar med dagens tömkörning
- Peggy var riktigt pigg
- Det var svårt att tömköra eftersom det var väldigt halt (Peggy har inga broddar på sig ännu)
- Peggy lyssnade inte så bra
 
Fördelar med dagens tömkörning
- Mot slutet gick det bra
- Hon var avslappnad och gick i ett bra tempo i slutet
- Hon hade framåtbjudning
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Gud vilken fin och bra blogg! :D <3
Hoppas du tar en titt in på mig och min kompis blogg kanske lämmna en kommentar <3 :)??

2012-12-02 @ 21:04:44
URL: http://Ponnyzmurfs.blogg.se
Postat av: AmandaB

SV; jo men förkylningen är bättre så jag ska inte klaga :D Fiin bild, vad har du gjort idag då? :D

MVH AManda

2012-12-02 @ 21:18:50
URL: http://amandablomkvist.blogg.se/
Postat av: Josefine Svärd

Hej! Gu' va roligt att du är med i Veckans Blogg! Jag håller tummarna för dig! (:

Glöm inte att rösta på din favoritbild bland finalisterna i min fototävling!
http://josefinesvard.blogg.se/2012/december/finalister-i-fototavlingen.html#comment

2012-12-02 @ 23:09:58
URL: http://josefinesvard.blogg.se/
Postat av: AmandaB

SV; ja usch för kylan :( igår var det stallet och ponnyridning, hur mår du idag då? :D

MVH Amanda

2012-12-03 @ 15:18:26
URL: http://amandablomkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0