Stallfri dag!

Idag är det Madde som har Zola. Och idag är det den dagen vi får börja rida henen, dock smygstartade vi igår, Madde var ridsugen så hon red några varv i paddocken barbacka. Såret ser fint ut men det dröjer nog någon vecka till innan jag vågar rida med sadel! 

Ridpasset vart inte så långvarig. Zola är så harig med vind. Och eftersom det blåste som F*N vart det ett kort ridpass!

Själv red jag grannes häst. Vilket gick jätte bra. Hon regaerade inget på vinden så det var skönt! 
En riktigt trevlig häst må jag säga. En häst som man får arbeta med och inte "åka" häst. Men man kände att när man väl gjorde rätt så kände man det på hästen. Sånt är mycket roligt! 
Skrittade och travade bara då jag inte känner hästen så bra från ryggen. Men jag är i alla fall nöjd över passet, och jag är nöjd över mig själv också! 
Jag red i ca 30min för sen började det regna, men det var roliga 30min! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0