Ridpasset på Cimba!

Hejsan på er!
Jag har inte hunnit blogga sen i söndags men nu fick jag tid att göra det så nu ska jag skriva lite om ridpasset från i söndags på Cimba. Det är andra gången för mig att rida honom, sist jag red han var innan jul.

Jag red i paddocken, då Josse & Marre även var med. Josse hade en longeringslina på och jag red på en volt för att jag inte ridit honom på ett tag. Red i alla gångarter, mest i skritt och trav där jag koncentrerade mig mycket på att hålla kontroll på honom, göra mycket halter, avsaktningar och igångsättningar. Han lyssar väldigt bra och reagerar verkligen direkt, det märks att han tycker det är kul!
Sedan fick jag även testa lite galopp på honom, han orkar ju inte så jättemycket så vart bara några språng, men jag är toknöjd över honom. Det märks att han har utvecklats jättemycket sen sist jag red honom! :)

Här kommer några bilder som Josse tog!






//Ignorera min sits och miner på alla bilder haha, på sista bilden skulle jag precis sitta av//



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0