Ridning x2!

Igår efter jag hade varit hos Zola åkte jag och hälsade på Sandra (grande.blogg.se). När jag klev in i stallet där hon har Isola möttes jag av hur mycket folk som helst. Det var väl åtminsone 10-15 pers där inne och det fick mig att sakna tiderna förr. Alltså när vi alla i Molke red ut, vi sprang mellan stallet och pratade om allt mellan himle och jord. Det var liksom inget som hindrade oss från att spendera timmar efter timmar i stallet!
När allt var så problemfritt! 

Åter igen till besöket hos Sandra. Hon höll i alla fall på och mocka till Isola när jag kom, så vi stod och pratade lite sen började vi pyssla om Isola. Och det var gamla vanliga Isola som tycker om att bli borstad men när man kommer under magen blir hon lite så upprörd! 
Sandra började i alla fall rida i både skritt och trav. Sen var det min tur. Jag var faktist lite nervös för jag kom och tänka på hur Isola var förr att rida, lite små osäker och när det vart jobbigt kunde hon få för sig lite olika saker. Men igår var hon jätte duktig faktist. Det var inte samma häst som jag red för 3år sen så jag vart lite chockad faktist. Hon bar upp sin ryttare väldigt bra mot vad hon gjorde innan då hon nästan vart lite svankig istället. Sen så var hon otroligt böjbar, önskar att Zola kunde få lite böjbarhet från Isola! 
Men det som var det roligaste att känna och se var att hon inte var osäker. Lite vart hon det när jag satt upp, men jag menar jag har inte sett henne på ett år typ, och jag red henne en eller två gånger för 3år sen. Så det är förståligt! 

Ridning gånger 2 då. Jo jag hade skrivit på facebook att jag var ridsugen, och igår fick jag ett sms av grannen att jag fick låna hennes häst idag. Eller deras häst. Ska bli roligt att se hur den hästen är att rida! (:
Så åter igen, tack så mycket! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0